דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האותיות וכוחן הרוחני 

מאת    [ 09/08/2007 ]

מילים במאמר: 549   [ נצפה 5463 פעמים ]

האותיות הן כלי לאורו של הבורא, והעיסוק בהן - אם בקריאה ואם באמצעות התבוננות - מושך שפע לאדם. לפיכך, ישנם אמצעים שונים ביהדות על-מנת להתחבר לשפע הזורם באמצעות אותיות האלפבית. למשל, ספר התורה שבו קוראים בימי ב', ה', שבת, יום טוב וראש חודש -על-פי זמנם.

ומדוע נתקנה הקריאה כך, שהרי לכאורה מספיק לקרוא פעם בשבוע? - המטרה העומדת מאחורי תקנה זו היא שלא יעברו ג' ימים בין קריאה לקריאה. גם התפילין, בהם פרשיות התורה, מהווים מעין אנטנה לשפע. המזוזה, המשמשת להגנה, מכילה פרשה מהתורה המשמשת כהגנה לבית ודוחה מזיקים ורוחות רעות. קמיעות, הנכתבים על קלף בכתב ספר תורה, משמשים בתפקידים שונים - כל אחד לפי המטרה שלשמה נכתב, כאשר ההבדל בין הקמיעות נובע מצירופי האותיות ושמות-הקודש השונים בהם השתמש הכותב. אפשר להיווכח, אם כן, מה רבה חשיבותן של המילים העשויות להשפיע על המציאות.
בהקשר זה, מסופר על הבעש"ט שנסתלקו ממנו המוחין ונשתכחו לימודו וידיעותיות, ולא זכר אף את אותיות האלפבית. הוא ביקש מבתו שתזכיר לו את האלפבית, והחל חוזר על כל האותיות בקול עד ששבו אליו המוחין.

שפע האנרגיה שזורם בכל העולמות מתבטא כאותיות ומושפע על-ידי אותיות. למעשה, הבריאה כולה מורכבת מאותיות רוחניות. "כי אילו היו כל האותיות מסתלקות כרגע וחוזרות למקומן, היו כל השמים אין ואפס כלא היו כלל וכן כל הברואים" (הלל ציטלין). כתיבה, דיבור, תפילה - הכל נעשה באמצעות מילים. רבות דובר על כוחה של מילה, ומתוך ההבנה שהאותיות מחיות את הכל ניתן להבין מדוע כוח המילה כה גדול. אפילו שמו של האדם עשוי להעיד על טיבו, ולעתים צריך להוסיף לאדם שם כדי לחזקו מבחינה אנרגטית.

כל תא בגופנו מכיל אותיות רוחניות, כל איבר מושפע על-ידי אנרגיה הקשורה באות זו או אחרת. מחלה, על-פי הקבלה, היא הסתלקות או עמעום אורה של אות בגופו של האדם. לפיכך, כאשר האדם מתבונן באותיות הוא מחזק את אורן של האותיות הרוחניות שבגופו. כאשר יש כאב בגוף, כאשר לאיבר מסוים חסר אור או שהתמעט בו האור, התבוננות באותיות החסרות מחזקת את כוחן בגוף ומסייעת בריפוי האיבר.

כדי להודיע לאדם היכן המחסור באור, נוצר כאב הגורם לאדם להתעורר ולהתיחס לאותו איבר. באותה עת, מודעות האדם מופנית כולה אל אותו מקום, וברגע שאור אותיות האלפבית יושפע על אותו מקום אזי ימשך שפע של אור למקום החולה. הילינג, על-פי הקבלה, הוא השפעת אותיות בצירופים שונים לחלקי הנר"ן השונים, לספירות או לאיברים, כאשר השפע המועבר לאדם החולה אינו אור בלבד אלא התכוונות לאותיות מסוימות החסרות בגוף. המקום החולה המתגעגע לשפע האותיות מתמלא באותיות החסרות ומתרפא בהדרגה.

בספר יצירה, המיוחס לאברהם אבינו, מוזכרות שלוש קבוצות של אותיות:
* א, מ, ש - אותיות הנשמה - הן אמות היסוד: "שלש אמות אמ"ש בעולם, אויר מים אש. שמים נבראו תחילה מאש, וארץ נבראת ממים, והאויר מכריע בין האש ובין המים".
* ב, ג, ד, כ, פ, ר, ת - אותיות הספירות - "שבע כפולות בגד כפרת יסודן חיים ושלום וחכמה ועושר חן וזרע וממשלה, ומתנהגות בשתי לשונות ב?"ב ג?"ג ד?"ד כ?"כ פ?"פ ר?"ר ת?"ת".
* ה, ו, ז, ח, ט, י, ל, נ, ס, ע, צ, ק - אותיות צינורות השפע - "שתים עשרה פשוטות ה"ו ז"ח ט"י ל"נ ס"ע צ"ק, יסודן ראיה, שמיעה, ריחה, שיחה, לעיטה, תשמיש, מעשה, הלוך, רוגז, שחוק, הרהור, שינה".

כשנברא העולם היו כ"ח אותיות באלפבית, אולם עם חטא האדם הראשון נעלמה אות אחת, אות הדעת, וכעת יש באלפבית כ"ז אותיות: כ"ב האותיות ועוד חמש אותיות סופיות מנצפ"ך. לעתיד לבוא, עם גילוי משיח, תתגלה האות שנעלמה ובזכות גילוי זה יתגלו סתרי תורה רבים.


היו ברוכים

הרב אליהו עזרד



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב